Idei cu care m-am întors de la Mobifest 2016

Pentru majoritatea oamenilor din segmentul 20-45 ani, smartphone-ul este primul obiect pe care pun mâna când se trezesc dimineața (că doar trebuie să oprească alarma) și ultimul obiect pe care pun mâna seara, înainte de culcare (că doar trebuie să seteze alarma pentru a doua zi).

Dacă în fața unui desktop/laptop petrecem 8-10 ore la job și alte 2-3 acasă, telefonul mobil este în buzunarul nostru sau pe birou, la un antebraț distanță, de la 7 AM până la 11 PM, adică 16 ore pe zi. Ok, nu stăm cu ochii în telefon tot acest timp, dar mobilul este un mediul unde un brand se poate intersecta cu consumatorul mai mult decât o poate face pe desktop/laptop. Ideea e că nu plecăm de acasă fără chei, portofel și telefon mobil, așa că e de înțeles de ce brandurile și noi, cei care facem marketing, încercăm să interacționăm cu un potențial client prin intermediul mobilului.

Am participat săptămâna trecută la Mobifest și am plecat de la eveniment cu idei mai cristalizate despre mobile marketing.

Deși pare demodat, SMS-ul nu este mort. Horațiu Dimulescu de la Vodafone ne-a (re)amintit câte chestii poți plăti cu bătrânul SMS: rovigneta, călătoria cu mijloacele de transport în comun, parcarea sau taxa de pod de la Fetești. Pe de altă parte, cu Mobil Pay al lui Antonio Eram (NETOPIA) putem plăti și cumpărăturile de la super și hypermarket, soluția Mobile Pay a fost deja implementată în toate magazinele Carrefour.

Prezentarea lui Cristian Ignat (Canopy) o găsiți aici. Trebuie să gândim în termeni de mobile, nu de desktop. Nu poți să pornești un proiect online fără să iei în calcul că site-ul trebuie optimizat pentru mobil. Prima dată trebuie să identifici nevoia clienților tăi pentru site pe mobil și să întrebi Google Analytics:

1 Câte căutări pe brandul tău vin de pe mobil?

2 Cât % din traficul direct vine de pe mobil?

3 Ce procent din returning visitors vin de pe mobil?

4 Câte căutări se fac de pe mobil pentru cele mai importante cuvinte?

Ca să crești rata de conversie de pe mobil trebuie să facilitezi acest lucru și să te asiguri că ești în Google Places. NICIODATĂ să nu clonezi site-ul mobil într-o aplicație de mobil.

Da, s-a vorbit mult despre aplicațiile mobile.

Aplicația Fashion Days a avut 530.000 downloads și 35% dintre clienți sunt activi în aplicație.

Pentru că femeile sunt adeptele soluțiilor de buzunar, L’Oreal a făcut aplicația MakeUp Genius – 55.000 downloads în 10 luni, 70% dintre ele în iOS.

Cei de la eSky, vor ca aplicația lor să poată fi folosită în viitor de oamenii fără vedere, să ofere muzică pentru in-flight rest și travel media content relevant.

Iar cei de la UniCredit vor să devină banca din telefon, iar aplicația loc de mobil să devină sucursala ta bancară. Practiv, vor să mute toată interacțiunea de la ghișeul și biroul băncii în telefonul mobil.

Și un exemplu mișto de promovare a unei cafenele prin intermediul unei aplicații utilă șoferilor.

Când 45% din comenzile Fashion Days sunt din mobile, 52% din traficul eMag de Black Friday 2015 a fost din mobile și 30% dintre cumpărăturile online se fac din baie, e limpede că pur și simplu nu poți ignora oportunitățile oferite de mobil.

Și câteva informații din studiului ”Ce fac românii pe smartphone” realizat de iSense Solutions și prezentat la Mobifest:

Numărul de activități diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puțin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deţinătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, faţă de 68% în 2014), a reţelelor sociale (85% în 2016 vs. 64% în 2014) şi a e-mailului (79% în 2016 vs. 65% în 2014).De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza şi editapoze, pentru a se juca sau pentru aasculta muzică.

În ceea ce privește conținutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre aceștia, 66% preferă să le vadă pesite-urile online, iar 55% prin diferite aplicaţii precum Youtube, Facebook, Instagram, 9GAG şi Snapchat. Cele mai urmărite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) şi de tutoriale (47%).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *