chiosc metrou Victoriei

Poza este făcută la metrou, stația Victoriei, ieșirea de la Bulevardul Aviatorilor. Cunosc bine business-urile din cele două chioșcuri, din 2006 trec aproape zilnic pe lângă ele. De la chioșcul din stânga puteai să cumperi ziare, țigări, sucuri, gumă de mestecat, biscuiți, chipsuri, grisine si tot felul de prostioare care-ți potolesc foamea dimineața, în drum spre serviciu. Afacerea a început să scârțâie în 2009, momentele când lipseau sucurile sau țigările erau tot mai dese, chioșcul era tot mai gol și, într-un final, a tras obloanele în primăvara acestui an.

Chioșcul din dreapta, Relay, a fost deschis în 2009 și, în ciuda faptului că vinde doar ziare, țigări, gumă de mestecat, sucuri, cafea  și niciun produs care să-ți potolească foamea, funcționează și în ziua de azi.

De ce a mers business-ul Relay și celălalt, mai vechi, cu clientelă formată și varietate (mai) mare de produse, a dat faliment?

Gama de țigări. La Relay găsești și țigări mai puțin populare, Lucky Strike sau Chesterfield, de exemplu, la celălalt chioș nu găseai mai mult de 5 sortimente. Iar țigările sunt produs-locomotivă, te oprești să-ți iei un Vogue Menthol și mai cumperi și o gumă plus un suc. Un fumător fan al unui anumit brand va schimba magazinul de la care cumpără, nu țigările.

Plata cu cardul. Uneori nu ai cash, alteori ai o bancnotă de 100 lei, parcă nu prea îți place să cumperi gumă de mestecat și să primești restul tot în gumă de mestecat.

Automatul de cafea. Cred că aici a fost cheia succesului Relay și a falimentului chioșcului din stanga. Sunt o groază de oameni care își beau cafeaua pe drum, până să ajungă la birou, și chiar nu te costă mai nimic să ții un automat de cafea.

Iată de cât de puțin a avut nevoie o chioș nou deschis pentru a falimenta afacerea vecină și cu clientela formată.