Prin 2010-2011, oamenii de marketing se uitau cu jind la oportunitățile de comunicare pe care le oferea social media, dar le era teamă de feedback-ul nasol pe care internautul îl poate lăsa pe orice timeline și postare. Până la urmă, dracu’ n-a fost chiar atât de negru, brand-urile și-au luat inima în dinți și au intrat în horă, unele și-au făcut departament in-house, altele au lăsat conturile de social media pe mâna unei agenții.

Între timp, în domeniul ăsta vast al comunicării a apărut o chestie nouă și sexy, content marketing se numește. Costă mai mult decât social media, nu se pretează oricărui tip de produs sau serviciu, iar rezultatele nu apar imediat. Content marketing-ul funcționează pe principiul ”nu o spune, arat-o”. Nu-i spune omului că antivirusul tău este cel mai bun din galaxie, ci oferă-i informație utilă și relevantă despre securitatea cibernetică, arată-i că ești o autoritate în domeniu, cu siguranță omul se va gândi la tine atunci când va avea nevie de produsul tău.

Apropo, dacă vrei să afli mai multe despre content marketing, urmărește-l pe Alin Vlad. Tipul și echipa sa fac o treabă fantastică la Heimdal Security, organizează periodic MeetUp-uri la Tech Hub și oferă informație valoroasă pe grupul Online Marketing Romania.

Ce voiam să zic. Constat că marketerii din .ro au auzit și ei de content marketing și încep să se agite și să tureze motoarele. Emag știe ce are de făcut, cei de la Flanco încearcă și ei, cel.ro caută om, declub.ro vrea un vlogger. 2016 o să fie foarte interesant. Pe lângă clasica ”nu știi un om bun pe social media?”, o să auzim tot mai des ”caut om de content marketing”.