Traian Năstase, Co-Founder iSense Solutions, a prezentat azi la Digital Marketing Forum, rezultatele unui studiu cu privire la comportamentul românilor în timpul pauzelor publicitare de la TV.

Datele arată cam așa:

80% dintre aceștia schimbă canalul în timpul pauzei publicitare;

5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană;

consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC);

7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt:

– email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC);

– messenger-ul (49% – smartphone, 49%  – laptop/PC);

– 69% dintre aceștia vorbesc la telefon;

– 50% trimit SMS-urI.

Rezultatele complete sunt în infograficul următor. Apropo, Tudor Galoș (Microsoft) zicea azi că TV-ul și digitalul trebuie să fie complementare, nu concurente.

infografic-dmf

Digital Marketing Forum este un eveniment organizat de Evensys și susținută de AVONConversion, Infinit Solutions  și XPLAIN.