Dacă mi-aţi cere să vă spun 3 bloggeri care scriu despre călătorii, au văzut multe ţări şi au sfaturi şi ponturi pentru voi, v-aş putea enumera chiar 4. L-aş numi pe Cezar Vasile (scrie pe imperatortravel.ro) sau Razvan Pascu, dar v-aş recomanda în mod special pe Brad Florescu şi fetele de la Travel Girls. Da, Brăduţ şi fetele au pagini de Facebook mişto (fb1, fb2) şi bloguri şi mai mişto (blog1, blog2), plus multe tips-uri, ghiduri de călătorii, sfaturi utile şi vibe mişto, încât îţi vine să laşi toată treaba baltă şi să te şi apuci să-ţi planifici o plecare în lume.

În schimb, dacă mă întrebaţi de bloguri şi pagini ale unor agenţii (de turism, rezervări avion sau hotel), îmi amintesc doar două care au o prezenţă vizibilă în social media: J’Info Tours şi eSky. Cu siguranţă sunt mai multe, dar astea au ajuns în faţa ochilor mei, de ele mi-am amintit instant (iată link şi spre blogul eSky).

De ce am zis în titlu că agenţiile au ratat startul? Pentru că în anul de graţie 2013 sunt o groază de agenţii de turism care au un site obosit, care arată la fel ca acum 5 ani, agenţii care aşteaptă să le intre clientul în birou şi să răsfoiască nişte cataloage cu destinaţii pentru a-şi alege vacanţa. GRESIT! Turismul este un biznis prin excelenţă vizual şi care ţine foarte mult de mood. A trecut vremea când Gigel se hotăra să-şi facă vacanţa în Grecia şi apoi mergea în sediul agenţiei să vadă oferta, să aleagă destinaţia şi să plătească cash. Azi Gigel vede pe Facebook cum 2 fete tocmai au făcut un citybreak în Praga. Îi plac pozele, intră şi pe link, citeşte impresiile pe care fetele le-au scris pe blogul lor + multe alte poze. Pune nişte întrebări, primeşte recomandări de agenţii, apoi Gigel ajunge pe un site mişto, cumpără bilete de avion şi face rezervare la hotel în Praga, plăteşte cu cardul şi … cam asta e.

Tocmai pentru că unii au pierdut startul iar alţii bâjbâie pe internet pentru că vor dar nu ştiu cum, eTravel Conference îşi propune să se concentreze pe partea de comerţ online a industriei locale de turism, promovarea şi vânzarea produselor de turism pe internet, targetarea potenţialilor clienţi, folosirea motoarelor de căutare ca instrument de marketing şi mă opresc aici cu enumerarea. Apropo, eTravel Conference este primul eveniment naţional de e-commerce şi marketing digital dedicat serviciilor din turism, are loc pe 11 aprilie în Bucureşti iar cei care au un biznis în turism ar cam trebui să fie acolo, la conferinţele lui Cristi Manafu şi Evensys mereu e ceva de învăţat.