Azi sunt unul dintre cei 5 bloggeri oficiali ai PR Forum, eveniment la care particip la invitatia Raiffeisen Bank. Principalele idei pe care le-am retinut:

Sesiunea 4: Influencing the influencers: Monica Botez (Golin), Cristiana Andrei (Rogalski-Damaschin), Razvan Diaconu (Michelin) si Ana Maria Diceanu (GMP PR).

Cand alegi influencerii pentru o campanie sau un band, e bine sa treci prin urmatorul set de intrebari:

1 Care e targetul brandului/campaniei?

2 Cine sunt influentatorii relevanti pentru target?

3 Ce-l face pe influentator sa reactioneze la produs/brand/campanie?

4 Unde isi exercita influentatorul autoritatea?

5 Cum interactioneaza influentatorul cu comunitatea sa?

6 Ce vrei sa faca influentatorul pentru tine?

7 Dar tu pentru el?

Cristiana Andrei a vorbit despre lansarea Therme si cateva lectii invatate pe drum. Experienta live face cat mii de cuvinte si merita riscul. Fii atent la ce-i entuziasmeaza pe influentatorii cu care faci lansarea/campania. Nu oferi toate exclusivitatile jurnalistilor, bloggerii s-ar putea sa foloseasca mai bine  parte din ele.

Sesiunea 3: Social Media for Corporate Communication: Elena Badea (EY Romania), Constantin Magdalina (EY Romania), Crenguta Rosu (DC Communication) si Catalin Tenita (Zelist).

Elena Badea si Constantin Magdalina au vorbit despre studiul Social media and the romanian business environment.

Catalin Tenita a prezentat un studiu Zelist despre banking si social media. Am retinut ca Garanti Bank are un engagement rate de 37,69% (nu stiu cum l-a calculat, probabil raportat la fanii activi), iar avocatii Gheorghe Piperea (614) si Marius Coltuc (365) au mai multe aparitii media decat Radu Ghetea (202, CEO CEC) sau Steven van Groningen (167, CEO Raiffeisen).

 

Sesiunea 2: Tendinte in PR. Vorbitori: Danny Rogers (PRWeek UK), Gianni Catalfamoa (cc:Catalfamo), SIoana Manoiu (GMP PR), Oana Bulexa (The Practice).

Oana Bulexa e putin suparata pe oamenii care ajung in PR fara sa aiba pasiune pentru acest job: PR-ul este o meserie de vocatie si, din pacate, sunt prea multi oameni care vad PR-ul ca pe o halta. Inca mai sunt oameni care cred ca e mai usor sa faci PR decat sa bati un cui. Nu mai exista job-uri caldute, care nu te solicita si nu te obosesc. Trebuie sa muncesti, trebuie sa-ti iasa, si abia apoi iti dai seama daca esti cu adevarat pasionat pentru acel job.

PR-ul nu e o industrie moarta, dati-i o sansa! Don’t give up after the first failure! Never stop learning!

People take what we give them and transform in what they need. Leadership is not about not doing mistakes, it’s about do it anyway (Gianni Catalfamo). Sunt foarte puține greșeli pe care le poți face în Social Media și care nu pot fi reparate cu un simplu „îmi pare rău”Sunt foarte puține greșeli pe care le poți face în Social M

With social media having the power to ruin a reputation in a click…good PR is in high demand (Martin Sorel)

Si un slide din prezentarea lui Danny Rogers, redactor sef PRWeek UK
Concluzie_Danny_Rogers

Ioana Manoiu zice lucruri foarte misto: Exista o presiune uriasa pe brand-uri sa se ridice la asteptarile consumatorilor. Oamenii ajung sa se simta vinovati pentru bunurile pe care le consuma. Vinovati pentru ca le place sa manance carne, pentru ca folosesc iPhone produs in China.

Consumatorii nu vor sa faca lumea mai buna, ci vor ca brand-urile sa faca lumea mai buna.Brand-urile iau puterea din mainile guvernantilor, rezolva probleme in locul guvernantilor. Oamenii au inceput sa renunte la masinile hibrid atunci cand a scazut pretul carburantilor. Consumatorii vor de la brand-uri sacrificii dureroare, sa sacrifice business-ul, dar sa salveze lumea.

Consumatorii vor ca brandurile sa se ridice maine la standardele pe care ei le viseaza azi. De exemplu, Tesco a renuntat la vanzarea bomboanelor de la casele de marcat, Intel nu mai cumpara materiale din zonele de conflict.

Nu trebuie sa fim atacati de ONG-uri pentru a schimbat ceva in compania noastra. Consumatorii adora brandurile umane, care arata sinceritate, transparenta si recunosc ca au gresit.

Sesiunea 1: Dezbatere Leadership in communication. Vorbitori: Daniel Boaje (McDonlad’s Romania), Daniela Budurea (Western Union Romania si Bulgaria), Sorana Savu (Premium PR), Monica Botez (Golin), Dragos Sirbu (Flanco) si Crenguta Rosu (DC Communication).

La viteza cu care se intampla lucrurile astazi, daca stai pe loc, esti calcat in picioare.

Trebuie sa stii caror nevoi ale clientului te adresezi. Inovezi si testezi produse si asteptari.

Procesul de comunicare susține procesele de business, mai ales în zilele noastre. Trebuie să știi cum operezi in noua lume

Provocarea este ce sa spunem ca sa fim relevanti.

Rolul nostru, de comunicatori, este sa ajustam comunicarea astfel incat sa corespunda tuturor generatiilor.

Este usor sa te indrepti noile tehnologii, dar e mult mai greu sa schimbi lucrurile si la nivel strategic.

Mesajul tau trebuie sa intalneasca potentialul client acolo unde acesta se afla in mod uzual

In comunicare este nevoie sa creezi touch points si dialog

In situatii de criza, cand esti primul care transmiti mesajul, ai mai multe sanse sa-l controlezi

O mare problema a zilelor noastre e ca lansezi o super campanie online, iar cand ajunge clientul in magazin, niciun angajat nu-i pregătit

Mesajele oficiale ale companiilor trebuie sa fie cat mai putin interpretabile

Ne adaptam sau murim ca dinozaurii

Nu exista retete pentru real time, exista doar momente cand aparitia e utila si momente cand nu e utila. Trebuie sa fii onest si autentic

PR-UL ESTE DESPRE PUNEREA IN CEA MAI BUNA LUMINA A ADEVARULUI UNEI COMPANII – Crenguta Rosu

Mai scriu pe subiect Cristi Florea, Anca Duma si Diana Duca.